ここから本文です

書庫全体表示

 Map:The Most Common Job in Every State 
州毎に最も多い職業を地図に表すと下図のようになる。

イメージ 1
The most frequent answer  is "truck driver",
acording to 2014 data from the Census Bureau.
Figure reprinted from a NPR's article

2014年の国勢調査によれば、”トラック運転手”という回答が最も多かったそうだ。
但し、マネージャー、セールスマンという漠然とした職種を除いていたり、
先生等の職種は細分化され集計されたランキングになっている事に注意。
実際には、販売員(卸売・小売・飲食のセールスマン/ウーマン)が最も多いのでは?

アメリカのトラックは、大小合わせると 1千1百万台余り。
運転手の数は、大型トラックで約340万人。
内、18ホイーラー等のトレーラーは、約160万人。
写真は、下記ブログ記事より転載。
Photo reprinted from my article

トラック運転手が多いのは、グローバル化や自動化に免疫がある職種だから。
具体的には、中国でモノ造りが出来る中国人はオハイオ州で運転手は出来ない事や、
未だ自動で運転して物資を運搬する技術が完成していない事。
また、農業職は技術革新が進み、秘書職はパソコン等のIT革新が取って代わった事。

イメージ 2
Annual mean wage by States 各州毎の年間平均賃金
Data from US DOL (Department of Labor)

イメージ 3
Truck Ddriver Shortfall アメリカ運送関連企業でのトラック運転手不足の現状
グラフは、businessinsider.com より借用。


 
Quotation from the NPR's article
For more details (1978-2014), please refer to the above article.

NPR used data from the Census Bureau, which has two catch-all categories: "managers not elsewhere classified" and "salespersons not elsewhere classified." Because those categories are broad and vague to the point of meaninglessness, They excluded them from their map.

What's with all the truck drivers? Truck drivers dominate the map for a few reasons.
Driving a truck has been immune to two of the biggest trends affecting U.S. jobs: globalization and automation. A worker in China can't drive a truck in Ohio, and machines can't drive cars (yet).

Regional specialization has declined. So jobs that are needed everywhere — like truck drivers and schoolteachers — have moved up the list of most-common jobs.

The prominence of truck drivers is partly due to the way the government categorizes jobs. It lumps together all truck drivers and delivery people, creating a very large category. Other jobs are split more finely; for example, primary school teachers and secondary school teachers are in separate categories.

The rise and fall of secretaries: Through much of the '80s, as the U.S. economy shifted away from factories that make goods and toward offices that provide services, secretary became the most common job in more and more states. But a second shift — the rise of the personal computer — reversed this trend, as machines did more and more secretarial work.

Manufacturing jobs disappeared: This story we knew already. Machine operators and factory workers had a dominant presence in the Midwest and parts of the South through the late '70s. Then a combination of globalization and technological change made many of those jobs disappear.

Fewer and fewer farmers: Our map shows the tail end of a century-long trend. Farming technology (everything from tiny seeds to giant harvesters) keeps getting better, which means fewer and fewer people can grow more and more food.

Government: The most common job in D.C. is lawyer. Heh. On a related note, Northern Virginia is full of federal contractors — many of whom work as software developers.

Who knew Utah was a tech hub? Over the past few years, tech companies have rejuvenated Utah's labor market. It's home to an NSA supercomputing facility and a growing number of tech firms.

■アメリカのデータ
  トラック台数:U.S. Department of Transportation
  トラック運転手の数:
    内訳 Employed Drivers:1.6 million
      & Self-employed Drivers:1.8 million

■日本の主な産業別就業者数は、総務省統計局 > 労働力調査 に掲載されている。
1  卸売・小売業、飲食店 1040万人
2  製造業 1025万人
3  医療、福祉 842万人
4  建設業 495万人
5  サービス業(他に分類されないもの) 418万人
6  宿泊業、飲食サービス業 383万人
運輸業、郵便業,通信業 333万人 (内、運転手は90万人?)
8  教育、学習支援業,サービス業 307万人
9  公務 242万人
10 農業、林業 236万人
11 生活関連サービス業、娯楽業、サービス業 229万人
12 学術研究、専門・技術サービス業 227万人
13 情報通信業、製造業 209万人
合計 約 6,000万人

■日本のトラック・トレーラー保有台数は、国交省 > 総合政策局情報政策課交通経済統計調査室 > 自動車関係統計 >
  トラック台数は、約602万台 (2014年)

END

  • 顔アイコン

    トラック運転手とタクシードライバーは、自動運転に完全に取って代わられると言われていますよね。このあたりは、すでにハードよりもソフトウェアの問題ですから、進化は早いかと。
    技術職である医師も人工知能に取って代わられる、と言われていますからね。ドラえもんのお医者さんカバンが現実のモノとなります。

    [ よんちゃん ]

    2016/8/15(月) 午後 6:48

  • 顔アイコン

    >よんちゃん、コメントありがとうございます。
    先日の新型Eで、そうなんだ、と感心していました。 いつか運転手職は電脳機械の自動運転に置き換わるのでしょうね。 医師も弁護士も教師も占い師も、士や師の付く職業は全てAI任せなんて。 人間の仕事はどうなってしまうのでしょうか? 遊ぶのが仕事だといいな。

    ふじ○

    2016/8/15(月) 午後 8:49

  • 顔アイコン

    >8/21(日) 午後 0:24の内緒さん
    連絡できず、申し訳ありません。 出資の件だと思いましたので、連絡を躊躇していました。 応援したい気持ちはあるのですが、ある案件で残念な経験をしてから、出資は控えています。 どうかご理解ください。

    ふじ○

    2016/8/23(火) 午後 5:57

本文はここまでですこのページの先頭へ
みんなの更新記事