車QF

車のATS:故障探求と故障事例交換

全体表示

[ リスト ]

Analyzing Ignition Misfires
http://www.aa1car.com/library/2004/ic100474.htm

Uh oh. The Malfunction Indicator Lamp (MIL) is on, and there is a misfire code.
警告灯が点灯してしまった!
It is a code P0304, which tells you cylinder number four is misfiring.
DTC P0304を表示された。 #4のmisfireを示唆する。
There are no other codes and the engine has a steady miss.
Now what?

他にDTCは無い、エンジンは正にmissしている。 さて、どうでしょうか?


Misfire diagnosis in this kind of situation should be fairly easy.
この手の、ミスファイヤの診断は概ねやりやすい。
You have a code, you know which cylinder is misbehaving, and you can hear and feel the misfire.
DTCもミスファイヤの気筒も得ているし、症状の認識も可能だ。

The cause has to be one of three things:
Ignition, fuel or compression.
点火、燃料、圧縮
の3要素の1に原因がある。

The hard-to-diagnose misfires are the ones that come and go and do not set any codes.
「診断しにくい不点火は、来て、行くものであり、少しのコードも設定しません。」

These are the ghosts that can drive you crazy.
「これらは、あなたをいらだたせることができる幽霊です。」

Fortunately, the supernatural has nothing to do with the problem.
「幸い、超自然は問題と関係ありません。」

The underlying cause is still ignition, fuel or compression related.
「燃料か圧縮が、それでも、根本にある原因が点火であると話しました。」


The challenge is pinpointing the cause and correcting it.
「挑戦は、原因を特定して、それを修正しています。」

Intermittent misfires are almost always caused by a weak spark or a lean fuel mixture.
時々(間欠的な)misfiresは大概、スパークが弱いとか混合気が薄い場合だ。

That piece of knowledge may not tell you what exactly is causing the misfire, but it should help you plot a diagnostic course in one of two directions.

「その知識は、いったい何が不点火を引き起こしているかをあなたに言わないかもしれませんが、あなたが2つの方向の1つに診断針路をプロットするのは助けるべきです。」

Random misfires are another type of misfire that can be hard to nail down.
Random misfires that jump around from one cylinder to another may also be caused by a lean fuel condition or a weak spark.
The challenge here is figuring out what is upsetting the fuel mixture or robbing the spark. The underlying cause is often a vacuum leak in the intake manifold or one behind the throttle body that allows unmetered air to bypass the air flow sensor.
A lean misfire can also be caused by an EGR valve that is jammed open or is not fully closing.

閉じる コメント(2)

顔アイコン

完全暖気後 数分間だけ始動不能 / アルト 結論編
http://blogs.yahoo.co.jp/toyboy19742001/24435407.html
【BNR32】エンジン不調修理【RB26】
http://blogs.yahoo.co.jp/hot20vpow/57925499.html
イソイセッタ君のエンジンO/H〜その4〜★20081219
http://blogs.yahoo.co.jp/bellporute/58466183.html
アウディ A8 点火不良。
http://blogs.yahoo.co.jp/siosai70kazu/3640611.html
核融合関連ニュース:コンパクトな高速点火レーザー核融合を目指すシミュレーションシステムの完成
http://blogs.yahoo.co.jp/tomoyahirata417/8610228.html

2009/3/8(日) 午前 6:24 ogw*og*2

顔アイコン

P0304:P0354:MIL come on
P0394:Cylinder 4 Misfire Detected
P0354:Ignition Coil D Primary/Secondary Circuit Malfunction
1:A,B,C,[D]:4
http://blogs.yahoo.co.jp/siosai70kazu/31545968.html
このアストラは
Aclass などと似た4本一体IG moduleとなっている。

2010/4/11(日) 午後 3:19 ogw*og*2

開く トラックバック(3)


.


プライバシー -  利用規約 -  メディアステートメント -  ガイドライン -  順守事項 -  ご意見・ご要望 -  ヘルプ・お問い合わせ

Copyright (C) 2019 Yahoo Japan Corporation. All Rights Reserved.

みんなの更新記事