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車のATS:故障探求と故障事例交換

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NI:C11:MR18DE:FFD:Fuel System B1:ネンリョウ・システムB1:DTC:1trip:

DTC:と1トリップ目DTC

FFD:と1trip目DTCのFFD


Fuel System B1
mode2:open loop w/ sytem fail
mode3:open loop w/ normal (It is fuel compensation at the time of acceleration and deceleration. :加減速時燃料補正)
mode4:close loop w/ O2sensor (normal operation)
mode5:open loop w/o close loop condition un-completing

イメージ 1

NI:C25:MR20DE:MIL:on:DTC:P2138:APS:18002-CY000:FFD:DST2:mode4:1300rpm:26km/h:3.8ms:

P2138:

http://engine-codes.com/make/nissan
P2100 NISSAN Throttle Control Motor Relay Circuit Open
P2101 NISSAN Electric Throttle Control Performance
P2103 NISSAN Throttle Control Motor Relay Circuit Short
P2119 NISSAN Electric Throttle Control Actuator
P2135 NISSAN Throttle Position Sensor Circuit Range/Performance
P2138 NISSAN Accelerator Pedal Position Sensor Circuit Range/Performance


Did you perform the acceleration pedal position learning procedure?

Accelerator Pedal Released Position Learning

DESCRIPTION

“Accelerator Pedal Released Position Learning” is an operation to learn the fully released position of the accelerator pedal by monitoring the accelerator pedal position sensor output signal. It must be performed each time harness connector of accelerator pedal position sensor or ECM is disconnected.


OPERATION PROCEDURE

1. Make sure that accelerator pedal is fully released.
2. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds.
3. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds.
4. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds.
5. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds.
http://x.nissanhelp.com/forums/sentra/11305-2003-spec-v-p2138-ses-light.html



P2127 Accelerator Pedal Position (APP) Sensor 2 Circuit Low Voltage
P2138 Accelerator Pedal Position (APP) Sensor 1-2 Correlation
http://www.b15sentra.net/forums/showthread.php?t=179383




FFD:
Fuel System B1: mode4 > close loop w/ O2sensor (normal operation)
THW(CTS): 33 ℃
LTFT B1 : 105%
STFT B1 : 105%
Ne: 1300rpm
Vs: 26km/h
INJ: 3.8ms
THA: 19℃


すでにclose loopではあるが暖機完了前の低速走行

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イメージ 1

SU:GD-DA52V:F6A:Turbo?:始動せず:MIL off:DTC:無:MAP:410KPa!102KPa:JS1210p95:TOM22:

MAP:102KPa大気圧(始動前)、高気圧?、低地?(この値は今回テスタで表示されたものではなく、観察者の認識)


MAP:410KPa :これは通常ありえない過給状態

ターボ車などではFCの条件となる。 プレッシャ・センサと図に表記されているので正負圧をモニタ
しているタイプかが使われているので、今回のような値となったのだろう。
当然その前提として過給機などの装着された車種となる。

MAP:でのFAIL safeを今回も活用しているようだ。

開く トラックバック(1)

NI:DTC:P0120:FFD:00001330840031658359.ffdx:HDM3K:

FFD:P0120
燃料システムバンク1:モード5
燃料システムバンク2:モード5
THW: 83℃
LTFT bank 1: 91 %
LTFT bank 2: 92 %
STFT bank 1:100%
STFT bank 2:100%
Ne: 0 rpm
Vs: 0 km/h
THA: 64 ℃
燃料状態: モード1

20120717:17:05:55:

車種がサーチできてない。


.


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