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AlfaRomeo156:ENG:NOISE:ガラガラ異音:WATER PUMP:Thermostat:temperature sensor:THW:overheat


ウォーターポンプ故障例
http://www.parts-spyamaguchi.co.jp/2016/05/156.html


Thermostat:


temperature sensor:THW:

M12-P1.5

3P/4



CAP
MTA:A878
1.4bar, 0.14MPa, 1.4 kg/cm2


overheat:

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CAP
MTA:A878
1.4bar, 0.14MPa, 1.4 kg/cm2


1 bar = 0.1 MPa = 1.02 kg/cm2

COOLing Lineは圧が高いので配管の締結には留意



WN16No16p5b1

2016/9/17(土) 午後 0:37 [ ogw*og*3 ]

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アルファ ロメオ アルファ156に関するみんなの質問 「99年式のアルファロ ...
carview.yahoo.co.jp/ncar/catalog/alfaromeo/alfa156/chiebukuro/detail/?qid...
アルファ156の水温は90度くらいとのことですが、私の車は100度位になっていて、アンダーカバーとの関係があるのかとも思います。 ... アンダーカバー以前の問題で、ラジエーターやウォーターポンプ・・冷却系が目詰まり等不具合を起こしてません?? 錆びが ...

2016/9/17(土) 午後 0:39 [ ogw*og*3 ]

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新品
最大に開いた温度:93度
その後完全に閉じた温度:87度

■旧品
最大に開いた温度:92度
その後完全に閉じた温度:73度

http://www.geocities.jp/ebi_xdsl/modify/mod_thermostat.html

2016/9/17(土) 午後 0:48 [ ogw*og*3 ]

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海老名の合流地点あたりで、ふと水温計を見ると90℃を少し上回っている。
いつもなら95℃くらいでファンが回って90℃に下がってくるのだが、
どうも下がりきらず、95℃あたりを行ったり来たりしているように見えた。

調べてみると、アルファロメオ156はラジエターを冷やすファンが低速・高速の二つあり、
低速側をコントロールする「ファンレジスター」(抵抗)にトラブルが出やすいらしい。



http://awak935.blog6.fc2.com/blog-entry-167.html

2016/9/17(土) 午後 0:59 [ ogw*og*3 ]

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01 18, 2016
バッテリー死にかけで急きょ交換する(48,980km)
ここしばらく、アルファを始動させるときに、セルの回りが悪くなっていると感じていた。キーをひねったあと、「キュルッ、キュ…ブオン!」と重い感じ。バッテリーを交換してから4年が経過して、内部の劣化が進んで・・・


http://awak935.blog6.fc2.com/blog-entry-227.html

2016/9/17(土) 午後 1:06 [ ogw*og*3 ]

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10 31, 2015
アルファ156、前輪からゴトゴト音で冷や汗
先週末に、実家へ寄った帰り道。対向車を避けようと車を寄せ、無事クリアしたあたりから「ゴト、ゴト」という異音が出始めた。何かが挟まったのか?と車を止めて見てみるも、外からは特に異常はなさそう。しかしどう・・・


http://awak935.blog6.fc2.com/blog-entry-219.html

2016/9/17(土) 午後 1:10 [ ogw*og*3 ]

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アルファ156、オーバーヒート〜整備編 | 左へ,ゆきたい。。。
jacobs.jugem.jp/?eid=44
アルファ156、オーバーヒート〜整備編. 156/V6 ◎ アルファ156 突然オーバーヒート発生 1999年式 少し前の事ですが、お客様からTELがあり 突然オーバーヒートするとのこと入庫して頂いて診て見ると、120度近くまで水温があがっているさてさて?

2016/9/17(土) 午後 2:38 [ ogw*og*3 ]

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156/アルファロメオ 2.5V6の水温計について教えてください|Q&A・質問 ...
minkara.carview.co.jp/car/alfaromeo/156/qa/unit78698/
2007/12/19 - オーバーヒート気味なら心配ですが、この範囲ならそれほど気になさらなくても良いと思いますよ〜以上、御参考まで。 ... アルファのV6ばかり数台乗り継いでいますが、156のV6は比較的安定していますね。164なんかですと70℃〜100℃位の

2016/9/17(土) 午後 2:45 [ ogw*og*3 ]

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2003年式2.5V6所有、当方もアルファ初心者です。やはり水温計は75度〜90度をちょっと超えるくらいで行き来しています。


パーツ代はサーモスタット、Oリング、ガスケットの3点で¥7800円でした。その他クーラントが¥2000円、

http://minkara.carview.co.jp/car/alfaromeo/156/qa/unit78698/

2016/9/17(土) 午後 2:53 [ ogw*og*3 ]

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ストラト コメントID:921031 2007/11/26 01:13
アルファのV6ばかり数台乗り継いでいますが、156のV6は比較的安定していますね。164なんかですと70℃〜100℃位の間で行ったり来たりします。圧が掛かっているから大丈夫とは思いながらも、100℃超えると心臓に悪いです。90℃前後だったら正常範囲では?

2016/9/17(土) 午後 2:56 [ ogw*og*3 ]

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overheat

AR156


water pump

http://www.mic-auto.com/micblog/2016/03/27/ar156-2-5v6-オーバーヒート/

2016/9/17(土) 午後 3:02 [ ogw*og*3 ]

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if the temp on diag is close to that of the internal display then you ahve a water flow issue. this a could be a sign of any of the following:

* blocked rad

* failed water pump

* head gasket blown.... is the car using coolant

* leaking reservoir cap, the system needs to be pressurised in order to work correctly


http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/183228-156-overheating-problem.html

2016/9/17(土) 午後 3:30 [ ogw*og*3 ]

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- Now accelerating above 100km/h (or just exceeding 3500rpm) ends up with stopping the hot/warm air to blow inside the car and the temperature rising to 120 degrees. I opend the hood and the radiator was cool, the thermostat extremely hot. The pipe leading from the thermostat to the radiator was barely warm (and the pipe under it was just cold) [as previously]. The coolant was boiling.


http://www.alfaclubvic.org.au/forum/index.php?topic=3924.0

2016/9/17(土) 午後 3:38 [ ogw*og*3 ]

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- The fans were working at their highest speed. After a couple of minutes the fans dropped in their speed and at the end they stopped, the coolant stopped boiling and was luckily let into the radiator. The temperature dropped immediately and the hot air inside the car started to blow again.

- How on earth can this happen?
- Is it possible that a new and original thermostat was also damaged and a new sensor as well?

2016/9/17(土) 午後 3:41 [ ogw*og*3 ]

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- The mechanic stated that the problem was with some kind of powder which was put into to cope with some leaks.
- Anyway, I've got a new radiator, thermostat, t. sensor, and NO CHANGE at all


However, we did one trick, let's say, namely we took the old thermostat, took out the guts and I had an open circulation. The car couldn't warm up at all while driving, even with speeds 160-180km/h (sic!), however it did warm up when it stood still, strange though it was.

2016/9/17(土) 午後 3:41 [ ogw*og*3 ]

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- When we put a brand new original thermostat and a new sensor the situation started to worry us again.
- The mechanic still considers the remaining 'stuff' (sealing powder for radiators) to be the cause of overheating, moreover, the duct heater can be jammed with the 'stuff' into the bargain.

2016/9/17(土) 午後 3:42 [ ogw*og*3 ]

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- But how is that possible, that I drove a 100-kilometer trip to the mountains with the nominal temperature and the hot air blowing inside, and suddenly, when I overtook several cars (140kmh), and back to 90kmh, the car starts to overheat and there's not warm or hot air inside and the radiator is cool and the thermostat is hot, the coolant is boiling? After some time it yields and works normally, the temperature drops and the radiator is filled with the coolant? Help

2016/9/17(土) 午後 3:43 [ ogw*og*3 ]

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I was also thinking about the wire that leads to the thermostat sensor. Maybe it is the problem. There's no signal and the thermostat keeps holdin the coolant...

Is there any transmitter or a fuse that could be causing trouble? If so, where could I find or check it?

Thanks in advance, Greg.
« Last Edit: December 21, 2009, 06:55:52 AM by ideally »

2016/9/17(土) 午後 3:44 [ ogw*og*3 ]

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冷間時でも、高水温の赤ランプが点灯』
GD1


http://fas.or.jp/member/fas_news/back/fasnews_126.html

WN16No16p6

2016/9/17(土) 午後 5:27 [ ogw*og*3 ]

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作業は最後まで確実に の巻 車両スペック メーカー・車種 年式 走行距離 ...
www.haspa.or.jp/members2/topics/troublechute/16/main016.html
この検出基準は他銘柄車もほぼ同じで0,3V以下をショート、4,85V以上を断線と判断し、コード表示する。 ... どうやら「水無し」を判定するために比較回路が構築されているようだ、と振興会から釈然としない以下の報告を受けた。 水温センサーの信号電圧は一般的に0,3Vから4,85Vの範囲内(メーカーによって若干の差はある)で作動し、20℃で約3V、80℃で約1Vがおおよそ ..... しかし期待を裏切るようにDTCコードすら検出しなかった。

2016/9/17(土) 午後 5:39 [ ogw*og*3 ]

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